20.5.13

με μια σχεδία στους δρόμους της Αθήνας…


ο τραγουδιστής των Locomondo, Μάρκος Κούμαρης 
φωτογραφήθηκε φορώντας τιμητικά το διακριτό γιλέκο των πωλητών της σχεδίας


Τι είναι η «σχεδία»;
Η σχεδία είναι το πρώτο και προς το παρόν το μοναδικό περιοδικό δρόμου στη χώρα μας.

Πόσο κοστίζει η σχεδία;
Μόνο 3 ευρώ, εκ των οποίων το 1,5 το εισπράττει ο πωλητής και τα υπόλοιπα το περιοδικό.

Που πωλείται;
Στους δρόμους, σε κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας (σταθμούς μετρό, ηλεκτρικού, αφετηρίες λεωφορείων, βιβλιοθήκες, πλατείες, πανεπιστημιακές σχολές κτλ.).

Είναι πολλά τα σημεία πώλησης της σχεδίας;
Το δίκτυο διάθεσης της «σχεδίας» διευρύνεται καθημερινά. Τα σημεία πώλησης σήμερα πλέον ξεπερνούν τα 60 σε όλη την Αθήνα, από την Κηφισιά μέχρι τον Πειραιά και από το Περιστέρι ως τον Άγιο Δημήτριο.

Ποιοι πωλούν τη σχεδία;
Οι διαπιστευμένοι πωλητές της, άνθρωποι δηλαδή που προέρχονται από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες (άστεγοι, άνεργοι, άποροι ή με εισόδημα κάτω απ’ το όριο της φτώχειας κτλ.).

Πως γίνεται κανείς πωλητής της σχεδίας;
Αρκεί να επικοινωνήσει με το περιοδικό (Διογένης ΜΚΟ, Φαβιέρου 39α', Αθήνα 10438, τηλ. 213-0231220), με την προϋπόθεση πως είναι άστεγος ή διαμένει σε κατάλυμα επείγουσας, προσωρινής φιλοξενίας ή σε επισφαλή κατοικία, ή είναι άνεργος ή έχει εισόδημα χαμηλότερο του κατώτατου μισθού και οπωσδήποτε έχει συμπληρώσει το 16ο έτος της ηλικίας του και θέλει να αλλάξει τη ζωή του προς το καλύτερο.

Τι κεφάλαιο χρειάζεται κάποιος για να ξεκινήσει να εργάζεται ως πωλητής της σχεδίας;
Κανένα! Από τη στιγμή που θα γίνει πωλητής, του δίδονται δωρεάν 10 αντίτυπα. Αυτό είναι το αρχικό του κεφάλαιο. Όταν πουλήσει αυτά τα δέκα αντίτυπα, μπορεί να χρησιμοποιήσει το αρχικό του κεφάλαιο για την αγορά άλλων στο 50% της αξίας τους. Με άλλα λόγια, ο πωλητής αγοράζει το περιοδικό 1,5 ευρώ και το πουλάει 3 ευρώ.

Πως μπορεί κάποιος να αναγνωρίσει έναν πωλητή ή μία πωλήτρια της σχεδίας;
Εύκολα, από το χαρακτηριστικό πορτοκαλί γιλέκο, πάνω στο οποίο αναγράφεται το όνομα του περιοδικού και η ένδειξη «διαπιστευμένος πωλητής», καθώς και από την ταυτότητα (στην τσέπη στη δεξιά πλευρά του στήθους) με το όνομα του πωλητή, τη φωτογραφία του και τα στοιχεία του περιοδικού.

Κάθε πότε εκδίδεται η σχεδία;
Ένα νέο τεύχος τυπώνεται κάθε μήνα.

Σε ποιους απευθύνεται η σχεδία;
Σε οποιονδήποτε κοινωνικά ευαισθητοποιημένο αναγνώστη.

Αξίζει η σχεδία να διαβαστεί ή την αγοράζει κανείς και μετά την πετάει;
Αν αξίζει λέει… Η ποιότητα του περιοδικού είναι αξιοζήλευτη, η εκτύπωση άψογη, το «στήσιμο» ευανάγνωστο, τα άρθρα καλογραμμένα και η θεματολογία του «σπαρταριστή»!

Αν ξεφυλλίσω το τεύχος που κυκλοφορεί τώρα, τι τίτλους θα βρω;
Ενδεικτικά, μερικοί τίτλοι από το τεύχος που πωλείται τώρα στους δρόμους: «Πότε μιλήσατε σε ένα πρεζόνι», «θρυμματισμένα δικαιώματα», “συνάντηση με τα κρυμμένο εβραιόπουλα της Κατοχής, κ. Μάριο Σούση & κα. Σύλβια Πικρού», «ο στοργικός κ. διευθυντής», «αλληλεγγύη στο πεντάγραμμο», «το ημερολόγιο ενός ανέργου», «γκαλερί για τη ζωή», «να μην κυριαρχήσει ο φόβος», «πίσω από τα κόκκινα φανάρια», «είναι δουλειά!»,  «η επανάσταση έμεινε ορφανή», «η αλληλεγγύη δεν είναι αδίκημα!», «η απώλεια της ψυχής», «ένας μεγάλος έρωτας», «Καταλανική πρωτοπορία», «δίχως εστία, δίχως πατρίδα», «ένας γάτος που τον έλεγαν Μπομπ», «μου πήρε μια ζωή για να βρω την ευτυχία».

Η σχεδία θα λύσει το πρόβλημα κάθε άπορου, άστεγου κτλ;
Ίσως όχι, είναι όμως μία ευκαιρία για το αναγνωστικό κοινό να ενημερώνεται με αξιόπιστο τρόπο για τα φλέγοντα σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα της χώρα μας και βέβαια είναι μία ευκαιρία για τους πωλητές της να διαχειριστούν αποτελεσματικά και με απόλυτη αξιοπρέπεια το άμεσο πρόβλημα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Ποιο τεύχος της σχεδίας κυκλοφορεί τώρα;
Το τρίτο, το εξώφυλλο του οποίου εικονίζεται ανωτέρω.

Πότε κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος της σχεδίας;
Αυτή η καθ’ όλα αξιέπαινη εκδοτική απόπειρα έκανε δειλά την εμφάνισή της στους δρόμους της πρωτεύουσας πρώτη φορά πριν δυόμισι περίπου μήνες, συγκεκριμένα στις 27 Φεβρουαρίου 2013.

Τι κερδίζει όποιος αγοράζει το περιοδικό σχεδία;
Mία αξιόλογη γρήγορη συνάντηση με έναν άνθρωπο που δίνει μάχη για την επιβίωσή του και βέβαια ένα έντυπο που μάλλον θα υπερβεί κατά πολύ τις προσδοκίες ακόμα και του πιο απαιτητικού αναγνώστη!

Ποιο είναι το μήνυμα της σχεδίας;
Αλληλεγγύη και επιστροφή στις αληθινές αξίες!

Πως γίνεται και όλοι οι πωλητές της «σχεδίας» είναι χαμογελαστοί, ευδιάθετοι και ευγενικοί;
Έλα μου ντε!

Πότε θα κυκλοφορήσει το επόμενο τεύχος;
Την Τετάρτη, 29 Μαΐου...