1.5.11

στους τυφλούς, ο μονόφθαλμος!


Khaled Abol Naga

Το παλικάρι της φωτογραφίας θα μπορούσε να είναι ο καινούργιος γείτονάς σας. Δε θα μπορούσε; Θα μπορούσε. Κι αν είσαστε κυρία ή gay, η τύχη ασφαλώς θα σας είχε χαμογελάσει με την άφιξή του, η γειτονιά θα είχε αποκτήσει νέο ενδιαφέρον, θα ξεχνούσατε κάθε προηγούμενη σκέψη για μετακόμιση, θα σας είχε χτυπήσει η άνοιξη κατακούτελα, μη σας πω δηλαδή πως θα κάνατε και αθλιότητες του στυλ "ε συγνώμη που ενοχλώ, μήπως μπορείς να μου δώσεις λίγη ζάχαρη;".

Θα σας στενοχωρήσω όμως, γιατί ο νέος της φωτογραφίας, παρότι κλασική next-door φάτσα, δεν είναι ντόπιο προϊόν. Το είδος αναπτύσσεται νοτιότερα, κατά Αίγυπτο μεριά. Καλά, μη φανταστείτε πως μόλις προσγειωθείτε στην Αλεξάνδρεια (λάθος, στο Κάιρο, στην Αλεξάνδρεια προσγειώσεις αεροσκαφών πάπαλα!) και ξαμοληθείτε στους δρόμους, πως θα αρχίσετε να σκουντουφλάτε πάνω σε τέτοια. Όχι καλέ. Αν ήταν έτσι, θα είχαμε μεταναστεύσει προ πολλού. 

Ήμουν νωρίτερα σε μία οικογενειακή μας φίλη, ηλικιωμένη γυναίκα, Αιγυπτιώτισσα. Έτρωγα, δηλαδή με μπούκωνε εκείνη κι εγώ κατάπινα. "Άσε με, πρέπει να χάσω βάρος", διαμαρτυρόμουν εγώ. "Καλά, το χάνεις αύριο", ήταν η απάντηση. Κλασικά εικονογραφημένα! Ταυτόχρονα χάζευα και την τηλεόραση που έπαιζε ένα αιγυπτιακό κανάλι. Βλέπω λοιπόν αυτόν εδώ που παρουσίαζε μια εκπομπή. 

- Ποιος είναι αυτός; μουρμούρισα, μασώντας ένα λαχανοντολμά
- Ποιος; 
- Αυτός
- Ποιος αυτός;
- Τι ποιος αυτός; Ένας είναι
- Ααα αυτός, ο Χαλίντ βρε είναι
- Πες μου ότι τον ξέρεις κι αυτόν! γούρλωσα τα μάτια. Δε θα ήταν απίθανο. Η φίλη μας είναι σοκαριστικά κοινωνική. Εκείνη χαμογέλασε πονηρά
- Eσύ δεν τον ξέρεις;
- Τον Χαλίντ; 
- Ναι
- Δε μου λε, με δουλεύεις; Να ξέρω τον παρουσιαστή; 
- Βρε, τον γιο του Τριανταφύλλου που είχε το εργοστάσιο με τα πλαστικά δεν τον ξέρεις; 
- Όχι
- Έλα που δεν τον ξέρεις. Της Λούλους ο πρώτος ξάδερφος δεν είχε παντρευτεί μια Σαμπλίδα; Τέλος πάντων, τούτος εδώ, ο Χαλίντ μ' αυτήν ήταν...
- Αχ λυπήσου με!
- Ε τι να σου πω; Σου λέω να έρθεις να γραφτείς στο Σύνδεσμο να γνωρίσεις κόσμο, δεν έρχεσαι
- Καλά, θα 'ρθώ
- Όλο έτσι λες
- Για πες για τον Χαλίντ
- Kαλό παιδί είναι, συνομήλικος με το γιο μου ακριβώς είναι, 2 Νοεμβρίου είναι αυτός, 6 ο δικός μου, δηλαδή από σένα είναι έξι χρόνια μεγαλύτερος
- Καλά είναι!
- Ναι και είναι ηθοποιός σπουδαγμένος στο πανεπιστήμιο, αλλά και παρουσιαστής στην τηλεόραση, παλιά δούλευε μανεκέν, έπαιζε και πόλο στο σχολείο όταν ήταν κι άλλα κάνει, σκηνοθέτης είναι, παραγωγός είναι, είναι και πρεσβευτής καλής θελήσεως της unicef από το 2007
- Σίγουρα εσύ δεν παίρνεις σύνταξη από το Ρόιτερς, έτσι; είπα
- Τι είναι αυτό; 
- Το Ρόιτερς; Δεν ξέρεις τι είναι; ρώτησα σηκώνοντας τα φρύδια
- Ξέρω, είπε χασκογελώντας
- Το ξέρω που ξέρεις, είπα
- Να σου κάνω καφέ να σου πω το φλιτζάνι; 
- Κάνε, κάνε
- Όχι πως ξέρω να το λέω
- Δεν πειράζει, πες το εσύ κι ας μην ξέρεις. Μήπως δεις τον Χαλίντ στο φλιτζάνι μου
- Έχει φιλενάδα βρε
- Και τώρα μου το λες; 
- Ναι, που ήταν το πρώτο μου σπίτι; ε, απέναντι ακριβώς ο μπαμπάς της κοπέλας...
- Άστο, να χαρείς
- Να κάμω καφέ;
- Κάμε... κάνα κουλουράκι απ' το Πάσχα σου περίσσεψε;
- Ναι ό,τι θες και αυγά
- Όχι αυγά
- Έλα να φάμε από ένα αυγό
- Δε θέλω αυγό
- Έλα να τσουγκρίσουμε να φάμε από ένα
- Μα σου λέω δε θέλω αυγό
- Ένα μόνο
- Ούτε ένα, ούτε κανένα, αυγά από πρόπερσι δεν τρώω!
- Άκου τι λέει, φρεσκότατα είναι 
- Από τη Μ. Πέμπτη μέχρι σήμερα πόσες μέρες είναι;
- Δέκα μέρες
- Ε και τι; εκείνη την ώρα τα έκανε η κότα; 
- Βέβαια, ημέρας ήταν
- Που το ξέρεις; 
- Το 'πε στην κοπέλα μου αυτός που της τα πούλησε
- Α, τώρα ησύχασα. Να σου πω κάτι; μην τρως άλλα αυγά, κράτα τα μόνο για διακόσμηση
- Καλά. Θες τσουρέκι;
- H κοπέλα το έφτιαξε;
- Όχι, εγώ
- Ποια μέρα;
- Τη Μ. Δευτέρα
- Δε θέλω. Κουλουράκια φέρε μου. Γευστικότατη λύση και ασφαλής
- Αυτά που τρως έξω όλα σκουπίδια είναι, όχι που το τσουρέκι μου είναι μπαγιάτικο, που το 'χω τυλιγμένο στο σελοφάν και μες στη φρίζα
- Καλά, φέρε και τσουρέκι
- Να φέρω κι αυγά;
- ΌΧΙ!
- Καλά