Ποιος ξέρει τι κουβέντα
προηγήθηκε κι έφτασε το γράμμα που μόλις είδατε, στα γραφεία του γνωστού εγγλέζικου
πολυκαταστήματος…
Μια πιτσιρίκα φαίνεται πως
είχε σοβαρές αντιρρήσεις ως προς το όνομα ενός απ’ τα ψωμιά που πουλάει ο φούρνος
του Sainsbury’s. Το γράμμα της λέει:
Αγαπητό
Sainsssssssssssssssssssbbbbbbbbbbbburryyys,
Γιατί το ψωμί του τίγρη λέγεται ψωμί του τίγρη;
Θα ’πρεπε να λέγεται το ψωμί της καμηλοπάρδαλης.
Με αγάπη,
Lily Robinson
3 1/2 ετών
Και η επιστολή της μικρούλας έλαβε
βέβαια απάντηση, με κάθε επισημότητα. Ο Chris King, ο νεαρός υπεύθυνος πελατών που
της έγραψε, χειρίστηκε το θέμα σαν να ήταν ο ικανότερος παιδοψυχίατρος! Πιθανώς
κιόλας το γράμμα της μικρής να απαντήθηκε κατόπιν συμβουλής ειδικού. Γιατί ο Chris της απευθύνθηκε άψογα! Με απλά λόγια, ειλικρίνεια και καλοσύνη. Τι άλλο
θέλει ένα παιδί;
Αρχικά λοιπόν, το στέλεχος
της εταιρίας ευχαρίστησε τη Lily για την επιστολή της, της εξήγησε πως το όνομα
του ψωμιού οφείλεται στον πρώτο φούρναρη που το έψησε, συμφώνησε πως μάλλον είναι
χαζομάρα των υπεύθυνων που κρατάνε ακόμα αυτό το όνομα και τη συνεχάρη, λέγοντας
πως η ιδέα της να μετονομαστεί το ψωμί ήταν εξαιρετική.
Μετά, παραδέχτηκε πως χάρηκε
πάρα πολύ που έλαβα το γράμμα της και πως γι αυτό σκέφτηκε να της στείλει ένα
μικρό δωράκι. Πάνω στην απαντητική επιστολή έτσι κι αλλιώς υπήρχε κολλημένη μια
κάρτα δώρου αξίας τριών λιρών. Επίσης εύστοχο εκ μέρους του Chris, όχι μόνο
γιατί την εξαιρετική κίνηση αλλά και γιατί το ποσό ήταν ιδανικό για ένα τόσο
μικρό παιδάκι. Και περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο, της έγραψε πως την περιμένει
να πάει στο κατάστημα με τους γονείς της για να τη γνωρίσει προσωπικά, ενημερώνοντάς την
πως ο ίδιος είναι 27 ετών και 1/3.
Η Lily προφανώς θα χρησιμοποίησε με μεγάλη χαρά την κάρτα δώρου που της έστειλε
ο Chris, ο οποίος θα την καλοδέχτηκε έχοντας έτοιμο για εκείνη και κάποιο ακόμα μικρό δώρο πέρα από το μεγάλο δώρο, το χαμόγελό του. Οπότε, η Lily θα γίνει από τις πιο πιστές πελάτισσες του συγκεκριμένου μαγαζιού. Αλλά
αυτό σε τίποτα δεν διέφθειρε τον χαρακτήρα της. Έτσι κι αλλιώς, παιδί του
καταναλωτισμού είναι και μέσα σ’ αυτόν θα ζήσει όλη της τη ζωή.
Άρα, μόνο κέρδος είχε η
μικρή απ' αυτή την υπόθεση και το χρωστάει κυρίως στους γονείς της. Που της μαθαίνουν ήδη από τώρα
να λέει άφοβα ό,τι νιώθει και να επικοινωνεί εξίσου άφοβα με τους ανθρώπους. Από
τους εκατό γονείς, είναι σχεδόν βέβαιο πως οι ενενήντα οκτώ ούτε που θα έμπαιναν
στον κόπο να βοηθήσουν το πιτσιρίκι τους να επικοινωνήσει γραπτώς με μια μεγάλη
εταιρία. Εν μέρει γιατί οι ίδιοι δεν διδάχθηκαν να τολμούν. Οι δύο που το έκαναν όμως, εν προκειμένω οι γονείς της Lily, προετοιμάζουν το παιδί τους με τον καλύτερο τρόπο, μάλλον έχοντας κατά νου πως σε λίγα χρόνια αυτό θα αναλάβει ν' αλλάξει τον κόσμο.
ΥΓ. Για όποιον σπεύσει να παρατηρήσει: «πππφφφφ… κανένα παιδάκι
δεν έστειλε γράμμα! πρόκειται για διαφημιστικό τρυκ!», να εξηγήσω πως κι εγώ το σκέφτηκα. Προσφάτως
όμως μία κυρία με μεγάλη μόρφωση και ακόμα μεγαλύτερη πίστη στον Θεό, με μάλωσε
λέγοντας: «σκέφτεσαι πολύ αρνητικά!» κι έκτοτε προσπαθώ να βελτιωθώ.
Τα δύο αυτά γράμματα τα βρήκα πριν λίγο σ' ένα πολύ χαριτωμένο αφιέρωμα
της Athens Voice. Προτείνω να του ρίξετε κι εσείς μια ματιά: η καλοσύνη των ξένων