Αν τύχει να το δείτε σήμερα, μάλλον θα μοιάζει με αυτό της φωτογραφίας.
Παρατημένο δηλαδή σε κανέναν αγρό και όχι στην καλύτερη κατάσταση.
Παρατημένο δηλαδή σε κανέναν αγρό και όχι στην καλύτερη κατάσταση.
Μια εποχή όμως μεσουρανούσε.
Μιλάω βέβαια για το Robin, το αμίμητο τρίκυκλο αυτοκίνητο που άφησε εποχή.
Ζυγός στο ζώδιο, οπότε ισορροπημένο σε όλα του, και φυσικά με εγγλέζικα χούγια, το Robin γεννήθηκε στο εργοστάσιο της βρετανικής Reliant τον Οκτώβριο του 1973, ζυγίζοντας κάτι λιγότερο από τετρακόσια πενήντα κιλά.
Λόγω λοιπόν της ελαφριάς κατασκευής του, στην πατρίδα του το οδηγούσε οποιοσδήποτε κατείχε δίπλωμα μοτοσικλέτας.
Η μηχανή του δε, βρισκόταν στο μπροστινό τμήμα, κάτω απ’ το καπώ, και η κίνησή του ήταν εμπρόσθια.
Το Robin κατασκευάστηκε για να αντικαταστήσει τον προκάτοχό του, το περίφημο Regal, που πρωτοκυκλοφόρησε το 1953.
Εκτός από την Αγγλία, το Robin κατασκευαζόταν και στην Ινδία, από την Sunrise Autonotive Industries Limited, η οποία όμως εκεί το βάφτισε Badal.
Το 1981 το Robin σταμάτησε να κατασκευάζεται, καθώς η εταιρία λανσάρισε τότε το Rialto, του οποίου η παραγωγή συνεχίστηκε μέχρι και το 1998.
Το 1989 όμως, ένα ανανεωμένο Robin έκανε την εμφάνισή του στην αγορά.
Η τελική αναδιαμόρφωση του μοντέλου έγινε αρκετά χρόνια αργότερα, δηλαδή το 1999, αλλά τρία χρόνια μετά, τα δικαιώματα παραγωγής της Reliant πωλήθηκαν στην B&N Plastics.
Η μοίρα λοιπόν τα' φερε έτσι, που τον Οκτώβριο του 2002, ακριβώς στα εικοστά ένατα γενέθλιά του, το Robin πέρασε στην ιστορία.
Και μπορεί να μην έγινε ποτέ ακριβώς αυτό που ονομάζουμε «θρύλος», μιας και δεν είχε το εκτόπισμα που προϋποθέτει αυτή η λέξη, σίγουρα πάντως υπήρξε ένα αξιολάτρευτα παράξενο μικρό αυτοκίνητο.
Στη θέα του σήμερα, οι νεότεροι μάλλον χαμογελούν και οι παλαιότεροι καθώς χαμογελάμε νοσταλγούμε περασμένες δεκαετίες, τότε που το να δεις δίπλα σου στο δρόμο ένα Robin να τρέχει πάνω στις τρεις του ρόδες σαν αεροπλανάκι, ήταν απόλυτα αναμενόμενο.
Regal 3-30 (1972) |
Regal supervan |
Robin |
Rialto |